Citation:
[Editor:] Hofmeier, Rolf [Editor:] Institut für Afrika-Kunde, Hamburg [Title:] Afrika-Jahrbuch 1994: Politik, Wirtschaft und Gesellschaft in Afrika südlich der Sahara [Publisher:] Leske + Budrich [Place:] Opladen [Year:] 1995 [Pages:] 79-83
Abstract:
Die Verschlechterung der wirtschaftlichen Lage der ärmeren Schichten der Bevölkerung durch die kombinierten Folgen der CFA-Abwertung und der Strukturanpassung führten zur Anspannung des politischen Klimas. Die in sich zerstrittene Opposition nutzte ihre Mehrheit im Parlament, um sich auf Kosten der Regierung Soglo im Hinblick auf die anstehenden Parlamentswahlen zu profilieren. Außenpolitisch zehrte Benin weiterhin von dem "Demokratisierungs-Bonus", was sich u.a. in dem überdurchschnittlichen Zufluß von Entwicklungshilfe zeigte.
Abstract (Translated):
The deterioration in the economic situation of the poorer sections of the population, due to the combined effects of the CFA devaluation and structural adjustment, led to a tense political climate. The internally divided opposition used its majority in parliament to raise its profile at the expense of the Soglo government in the run-up to the parliamentary elections. In terms of foreign policy, Benin continued to benefit from the "democratisation bonus", which was reflected in an above-average inflow of development aid.